راهنمای ساخت لاک خانگی؛ چگونه در خانه لاک و لاک پاک کن بسازیم؟
با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید!

آمار مطالب

کل مطالب : 86
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان هفتاد رنگ و آدرس 70rang.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سارینا
تاریخ : شنبه 2 ارديبهشت 1402
نظرات


ساخت لاک خانگی یک روش عالیست برای اینکه هر رنگ لاک دلخواهی را داشته باشیم. تابحال برایتان پیش آمده که به دنبال یک رنگ و سایه ناخن خاص بوده باشید، اما در بازار پیدا نشود؟ چرا خودتان در منزل این روش را امتحان نمی‌کنید؟ در این بخش قصد داریم روش تهیه لاک خانگی را به شما آموزش دهیم.

در این قسمت علاوه‌بر یادگیری بهترین روش برای تهیه این محصول در خانه، تکنیک‌های تهیه و ساخت لاک پاکن خانگی و ساخت لاک خشک کن خانگی را نیز یاد خواهید گرفت!

ساخت لاک ناخن خانگی با کمترین هزینه

برای تمام بانوان و دختران این مشکل چندباری پیش آمده که ساعت‌ها در بازار دنبال یک سایه و رنگ خاص لاک ناخن باشند، اما آن را پیدا نکنند. همچنین لاک زدن در بارداری توصیه نمی‌شود. پیشنهاد ما به این افراد این است که این محصول را در خانه خودتان بسازید. شاید یک سایه و رنگ خاص صورتی یا لهستانی پر زرق و برق را نتوانید در بازار لوازم آرایشی خیلی راحت پیدا کنید، اما وقتی طرز ساخت لاک خانگی را یاد بگیرید دیگر سردرگم هم نمی‌شوید.

برای ساخت لاک خانگی ساده ما تنها به دو ماده نیاز داریم. یک پایه لاک آماده و رنگ‌های معدنی دو متریالی هستند که باید داشته باشید. در واقع هدف از اینکار این است که در لاک‌های رنگی که دارید سایه‌ای متفاوت ایجاد کنید و از درخشش بیشترشان لذت ببرید.

فرآیند ساخت لاک خانگی فوق‌العاده سرگرم کننده است، چراکه شما با هنر و خلاقیت خودتان یک لاک ناخن رنگی ساده یا بی‌رنگ را تبدیل به یک لاک سه بعدی می‌کنید.

ساخت لاک خانگی

کدام پایه لاک برای ساختن لاک خانگی مناسب است؟

اگر به بخش زیرین شیشه لاک یا روی بدنه آن دقت کنید در مندرجات رویش آمده که پایه آن شماره چند است. بعنوان مثال Free 3 یا Free 5. شما می‌توانید از هر یک این محصولات برای اینکار استفاده کنید و این مسئله چندان اهمیتی ندارد. البته می‌توانید به جای لاک‌های رنگی از لاک‌های شفاف هم استفاده کنید و بیشتر در ساخت لاک ناخن خانگی خلاقیت و ذوق نشان دهید.

آیا برق ناخن برای ساختن لاک ناخن مناسب است؟

یکی از سوالات متداول در مورد ترکیب سایه‌ها و پودرهای معدنی رنگی با برق ناخن این است، که آیا این محصول برای ساخت لاک خانگی مناسب است؟

شما می‌توانید از پولیش‌های بی‌رنگ برای ساختن لاک خانگی استفاده کنید، اما یادتان باشد که پولیش شفاف معمولی شاید نتواند به خوبی رنگ‌ها و پودرهای معدنی را در خود معلق نگه دارد. پس وقتی این دو ماده را با هم ترکیب کردید، هنگام استفاده حتماً کمی برق ناخن را تکان دهید تا ترکیبات مجدداً داخل آن پراکنده و معلق شوند.

آیا برق ناخن برای ساختن لاک ناخن مناسب است؟

بهترین رنگ‌های آرایشی برای ساخت لاک ناخن

برای ساخت لاک خانگی تقریباً می‌توانیم از تمام سایه‌ها و پودرهای رنگی آرایشی مبتنی بر روغن یا با قابلیت پخش شدن در روغن استفاده کنیم. این نکته را به یاد داشته باشید که حتماً رنگ‌ها و سایه‌هایی که استفاده می‌کنید مخصوص آرایش باشند و سعی نکنید از چیزهایی که نمیشناسید استفاده کنید.

برخی بانوان از رنگ‌های خوراکی و دیگر رنگ‌های غیر آرایشی جهت تهیه لاک خانگی استفاده می‌کنند. این مواد شاید موثر باشند، اما شما نمیدانید که چه واکنشی در پولیش رنگی و شفاف از خود نشان می دهند. چون این ترکیبات برای این منظور تهیه و طراحی نشدند، بنابراین بهتر است که امتحانش نکنید.

آن‌هایی که در ساخت این محصول در خانه مهارت زیادی دارند می‌توانند از میکاهای معدنی نیز استفاده کنند. میکاها تنوع رنگی زیادی دارند و حاصل ترکیب آن‌ها با پولیش شفاف رنگ‌های پودری درخشان و رنگین کمانی خواهد بود. اگر ساخت لاک خانگی را با یک لاک پایه رنگ روشن شروع می‌کنید، بهتر است از رنگ‌های با قابلیت پخش شدن در روغن همچون اولترامارین‌ها و اکسیدها استفاده کنید.

برای تهیه لاک خانگی مات از چه چیزی استفاده کنیم؟

تهیه لاک خانگی مات کمی با لاک‌های درخشان متفاوت است. شما می‌توانید برای ساخت محصول از ترکیبات بالا استفاده کنید اما یک چیزی دیگر نیز در این فهرست وجود دارد. برای اینکه لاک مات به نظر برسد لازم است به آن کمی نشاسته ذرت اضافه کنید. همچنین تبدیل لاک براق به مات کار سختی نیست.

تهیه لاک خانگی مات

برای تهیه لاک در خانه به چه چیزهایی نیاز داریم؟

در این بخش با مواد موردنیاز برای ساخت لاک آشنا می‌شوید:

  • پایه لاک ناخن معلق
  • بطری‌های خالی لاک ناخن همراه با درب و براش
  • توپ‌ها و گوی‌های فلزی ترکیب کننده لاک ناخن
  • قیف‌های مینیاتوری
  • میکا
  • رنگ‌های روغنی
  • سایه‌های آرایشی براق
  • چوب بستنی یا اسکوپ مینیاتوری

 

مراحل ساخت لاک ناخن خانگی

تا اینجا تقریباً متوجه شدید که برای اینکار به چه چیزهایی نیاز دارید. حالا زمان آموزش ساخت لاک خانگی با ترکیبات مختلف است. کافیست کمی دقت کنید و دستورالعمل‌ها را پی در پی اجرا کنید تا به یک فرمول ساخت لاک خانگی ساده و البته فوق‌العاده زیبا برسید.

مطابق دستورالعمل زیر عمل کنید:

مرحله اول تهیه لاک خانگی

توپ‌ها یا گوی‌های فلزی ترکیب لاک ناخن را داخل بطری‌های خالی که برای لاک ناخن تهیه کردید، بندازید. سپس یک قیف مینیاتوری را داخل گردن بطری بگذارید، چراکه دهانه لاک ناخن کوچک است و ممکن است مواد به اطراف بریزد.

مرحله دوم تهیه لاک خانگی

از نوک یک چوب بستنی یا قاشق مینیاتوری جهت اضافه کردن رنگ معدنی یا سایه آرایشی داخل قیف و سپس بطری لاک استفاده کنید. در ترکیب رنگ‌ها هیچ محدودیتی ندارید، می‌توانید از یک یا چند سایه آرایشی استفاده کنید. البته اگر در ترکیب رنگ‌ها مهارت دارید و میدانید حاصل ترکیب چند رنگ چه چیزی می‌شود از این تکنیک در ساخت لاک خانگی استفاده کنید. معمولاً از میکاها به تنهایی استفاده می‌شود، چراکه خودشان رنگ‌های درخشان و رنگین کمانی ایجاد می‌کنند.

اگر می‌خواهید رنگ لاکتان شفاف باشد رنگ کمتر اضافه کنید، اما اگر قصد ساخت لاک خانگی پر رنگ و غلیظ را دارید می‌توانید به اندازه 1.2-1.4 قاشق چایخوری رنگ به آن اضافه کنید.

مراحل ساخت لاک ناخن خانگی

مرحله سوم تهیه لاک خانگی

در مرحله سوم ساخت لاک خانگی خیلی آرام روی بطری و قیف مینیاتوری ضربه بزنید تا رنگ داخل بطری بریزد. این مراحل را با حوصله انجام دهید چراکه ریختن پودرهای رنگی روی سطح تنها کثیفی و دردسر تمیز کردن را به همراه خواهد داشت.

مرحله چهارم ساخت لاک خانگی

در این مرحله قیف را از داخل بطری بردارید و بطری را با احتیاط با پایه پولیش پر کنید. می‌توانید از لاک پایه رنگ استفاده کنید و یا اینکه تنها از برق ناخن استفاده کنید. بستگی به شما دارد که چه رنگی و چه غلظتی مدنظرتان است.

مرحله پنجم تهیه لاک خانگی

این مرحله از ساخت لاک خانگی تقریباً آسان ترین بخش است. بطری را خوب تکان دهید. برای بار اول شاید تکان دادن پولیش زمان زیادی نیاز داشته باشد. بسته به قدرت ترکیب پذیری رنگ لازم است بین 30 تا 60 ثانیه بطری را تکان دهید.

مرحله ششم تهیه لاک خانگی

ساخت لاک ناخن خانگی شما با موفقیت به پایان رسیده و حالا می‌توانید از آن روی ناخن‌هایتان استفاده کنید. حتماً پس از لاک زدن ناخن‌ها از پولیش و تاپ کت استفاده کنید تا ماندگاری لاک سفارشی شما افزایش پیدا کند.

اگر تاپ کت در خانه ندارید، ساخت لاک خشک کن خانگی را هم برای خشک شدن سریع لاک یاد بگیرید. برای ساخت لاک پاکن خانگی نیز فرمول راحتی وجود دارد که در ادامه یادتان خواهیم داد.

مرحله ششم تهیه لاک خانگی

ساخت لاک ناخن با پالت سایه

بانوان و دخترانی که عاشق لاک‌های درخشان و رنگی هستند همواره دوست دارند محصول جدیدی را امتحان کنند. تا زمانی لاک‌ ناخن DIY به بازار محصولات آرایشی عرضه نشده بود همه فکر می‌کردیم لاک‌های درخشان تنها چیزهایی هستند که در بازار میبینیم و تاکنون استفاده کردیم. اما اگر چنین محصولی را نتوانستید در بازار پیدا کنید، آن را در خانه بسازید. تهیه و ساخت لاک خانگی اصلاً دشوار نیست، تنها باید کمی دقت کنید و ذوق بخرج دهید.

همه ما حداقل یک تا دو پالت سایه آرایش چشم در منزل داریم که سالی یکبار هم سراغشان نمی رویم. این سایه‌ها را دور نریزید، امروز برای ساخت لاک خانگی به آن‌ها احتیاج دارید. امروز تقریباً هیچ چیزی دور ریختنی نیست و می‌توانیم یک راه عالی برای دوباره استفاده کردنشان پیدا کنیم. ساختن لاک خانگی DIY یک روش فوق‌العاده برای این است که هزینه خرید پالت سایه آرایش چشم پِرت نشود.

از این آموزش گام به گام نهایت استفاده را ببرید و چندین لاک ناخن خانگی بسازید. بزودی چند لاک ناخن دارید که نمونه آ‌ن‌ها در بازار موجود نیست!

ساخت لاک ناخن با پالت سایه

برای ساخت لاک ناخن خانگی به چند مواد و ابزار زیر  احتیاج دارید:

  • سایه چشم
  • لاک ناخن بی‌رنگ و شفاف
  • فشار دهنده کوتیکول
  • قیف کاغذی کوچک

ابتدا 1.6 لاک شفاف را داخل بطری خالی که برای ساخت لاک خانگی آماده کردید بریزید. در صورتی که برق ناخن از قبل استفاده شده دارید نیاز به یک بطری دیگر ندارید. سپس طبق مراحل زیر عمل کنید:

سایه چشم را پودر کنید

پالت سایه‌ای که دیگر استفاده نمی‌کنید را انتخاب کرده و از رنگ مورد نظرتان با فشار دهنده کوتیکول یا یک قاشق مینیاتوری مقداری بردارید. سپس سایه را به خوبی بکوبید تا کاملاً له و یکدست شود، دقت کنید هیچ گلوله‌ای داخل آن باقی نماند.

پودر سایه چشم را با برق ناخن ترکیب کنید

زمانیکه سایه چشم کاملاً پودر شد، از فشار دهنده کوتیکول مجدداً استفاده کرده و با آن پودر رنگ را داخل بطری بریزید. بهتر است که از یک قیف برای انتقال پودر رنگی داخل بطری استفاده کنید تا ریسک ریختن سایه به اطراف و سطح میز به حداقل برسد.

بستگی به شما دارد که دوست دارید لاک DIY چقدر درخشنده باشد. بر این اساس هر میزان سایه رنگی که دوست دارید به برق ناخن اضافه کنید. اگر از ساخت لاک خانگی هدف تهیه یک لاک شفاف و درخشان را دنبال می‌کنید کمی سایه چشم اضافه کنید. اما اگر دوست دارید یک لاک مات و پر رنگ داشته باشید به میزان بیشتری سایه چشم نیاز دارید.

ساخت لاک خانگی

بطری را خوب تکان دهید

اگر دقت کنید وقتی پودر سایه را اضافه می‌کنید روی برق ناخن یا تاپ کت باقی نمی‌ماند و ته نشین می‌شود. بنابراین پودر را مرحله‌ای اضافه کنید. کمی سایه چشم اضافه کنید، درب بطری لاک را ببندید و آن را خوب تکان دهید. سپس اگر رنگ مورد نظرتان بدست نیامد مجدداً همین مراحل را تکرار کنید. یادتان باشد که لاک‌های خانگی نسبت به لاک‌هایی که در بازار تهیه می‌کنید کمی تفاوت دارند.

در ساخت لاک خانگی بسیاری از مواد و ترکیبات یک محصول صنعتی وجود ندارد، بنابراین هنگام استفاده از آن باید کمی دقت بیشتری بخرج دهید. مثلاً لاک ناخن خانگی نسبت به نوع کارخانه‌ای آن زودتر روی ناخن پخش می‌شود، پس باید کم کم لاک را روی ناخن اضافه کنید.

تا اینجا دو روش ساخت لاک ناخن رنگی و درخشان را یاد گرفتید، حالا اگر به یک لاک پاکن یا تاپ کت خانگی نیاز دارید از دستورالعمل‌های زیر استفاده کنید.

ساخت لاک پاک کن خانگی

ساخت لاک پاکن خانگی اصلاً دشوار نیست و در بیشتر موارد حتی نیاز نیست چیزی را با ماده دیگری ترکیب کنید. برخی از ترکیباتی که در منزل دارید برای ساخت لاک خانگی مفید بودند، اما حتماً چیزهایی هم وجود دارند که در تهیه لاک پاکن کاربردی باشند. لاک پاکن‌هایی که از بازار تهیه می‌کنیم معمولاً ترکیبات شیمیایی دارند و بعد از چند بار استفاده اثرات سوء خود را روی ناخن‌ها و پوست دست و پا نشان می‌دهند. بسیاری از افرادی که پوست حساس دارند نمی‌توانند از لاک پاکن‌های صنعتی استفاده کنند، پس چاره چیست؟

توصیه ما این است که امروز علاوه‌بر ساخت لاک خانگی برای تهیه یک لاک پاکن نیز کمی زمان صرف کنید. نتیجه آن ارزشش را دارد و خواهید دید که واقعاً عمل می‌کند. احتمالاً بعد از استفاده این لاک پاکن‌ها دیگر سراغ نمونه‌های شیمیایی نمی‌روید.

ساخت لاک پاک کن خانگی

چرا باید لاک پاکن خانگی استفاده کنم؟

در مورد اینکه چرا ساخت لاک خانگی را باید یاد بگیریم صحبت کردیم اما نگفتیم چرا لاک پاکن خانگی بهتر است. استون‌ها و لاک پاکن‌های صنعتی حاوی حلال‌های خشن هستند. استون می‌تواند لایه ناخن را خشک کند و چربی طبیعی پوست اطراف ناخن را نیز بگیرد. بنابراین در نهایت شما ناخن‌هایی با کوتیکول‌های تحریک شده و انگشتانی پوسته پوسته خواهید داشت.

بعد از دستورالعمل ساخت لاک خانگی این فرمولاسیون‌های خانگی تهیه لاک پاکن فوق‌العاده پرطرفدار هستند. این ترکیبات لاک پاکن به اندازه حلال‌ها قوی هستند، اما در مقابل سلامت ناخن‌ها را حفظ می‌کنند:

ساخت لاک پاک کن با سرکه و آب پرتقال

افرادی که عاشق دستورالعمل‌های تکنیک DIY هستند و ساخت لاک خانگی را یاد گرفتند، می‌گویند می‌توانیم با آبمیوه‌ها و سرکه‌ها لاک را پاک کنیم. به نظر میرسد ترکیب سرکه و آب پرتقال خیلی خشن باشد، اما نترسید هیچ آسیبی به ناخن‌ها و پوست دستتان وارد نمی‌شود. ترکیب آب پرتقال و سرکه یک محلول ملایم به شما می‌دهد و می‌توانید به خوبی از پس حذف لاک ناخن از روی ناخن‌ها بربیایید.

به روش زیر این لاک پاک کن را بسازید:

  • میزان برابر سرکه سفید و آب پرتقال طبیعی را ترکیب کنید.
  • با استفاده از یک پد پنبه‌ای محلول بدست آمده را روی ناخن‌ها فشار دهید.
  • حدود 10 ثانیه محلول را روی ناخن نگهدارید تا لاک نرم شود.
  • پد پنبه‌ای را به سمت پایین بکشید تا لاک ناخن از روی ناخن جدا شود.
  • در آخر بهتر است از لوسیون دست و روغن کوتیکول استفاده کرده و ناخن‌ها را مرطوب کنید.

ساخت لاک پاک کن با سرکه و آب پرتقال

خمیر دندان و ساخت لاک پاک کن

عجیب نیست اگر پودرهای معدنی رنگی و لوازم آرایشی می‌توانند در ساخت لاک خانگی به ما کمک کنند، پس حتماً خمیر دندان هم می‌تواند کاربردی بیش از تمیز کردن دندان‌ها داشته باشد!

بطور کلی تمام خمیر دندان‌هایی که در داروخانه‌ها عرضه می‌شوند، می‌توانند بعنوان یک پاک کننده لاک نیز مورد استفاده قرار بگیرند. حتماً میپرسید چرا و چگونه؟

خمیر دندان‌ها حاوی ماده اتیل استات هستند، پس می‌توانند ترکیبات لاک ناخن را تجزیه کنند. اتیل استات ترکیبی است که شما می‌توانید در لاک پاکن‌های صنعتی نیز پیدا کنید. برای استفاده از خمیر دندان بعنوان لاک پاکن فقط باید کمی از آن استفاده کنید. مقداری خمیر دندان روی لاک ناخن بمالید، لاک ناخن پس از چند ثانیه از روی ناخن جدا می‌شود.

ساخت لاک پاک کن با ضدعفونی کننده دست

همانطور که از دوره‌ ترند سایه چشم درخشان یک پالت رنگی برایمان جهت ساخت لاک خانگی باقی مانده، از دوره کرونا نیز حتماً یک بطری ضدعفونی کننده در خانه داریم!

حتماً میدانید که ضدعفونی‌ کننده‌های دست حاوی غلظت الکل بالایی هستند، بنابراین چه بهتر که اگر امروز لاک پاکن نداریم از آن استفاده کنیم. شما می‌توانید از این محصول استفاده کرده و یک لاک پاکن مشابه لاک پاکن‌های صنعتی تهیه کنید. اگر محلول ضدعفونی کننده شما حاوی الکل ایزوپروپیل 75 درصد باشد، تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

در صورتی که قصد دارید لاک پاکن خانگی را با محلول ضدعفونی کننده تهیه کنید، دستورالعمل زیر را بخاطر بسپارید:

  • یک قطره ضدعفونی کننده دست را به یک پد پنبه‌ای بیافزایید.
  • پنبه را روی ناخن‌هایتان مالش دهید و اینکار را تا زمانی که پولیش ناخن کاملاً جدا شود ادامه دهید.
  • برای اینکه به سلامت ناخن‌ها و پوست اطراف آن آسیب وارد نشود، بعد از پاک کردن لاک ناخن از مرطوب کننده و روغن کوتیکول استفاده کنید.

تهیه لاک پاک کن با ترکیب آب گرم و پراکسید هیدروژن

تاکنون بارها از پراکسید هیدروژن برای پاک کردن لکه‌ها از روی لباس‌ها استفاده کردید، امروز می‌توانید با آن لاک پاکن بسازید. از پراکسید هیدروژن رقیق شده با آب گرم روی ناخن‌ها استفاده کنید. وقتی لاک ناخن پاک شد، دست ‌ها را بشویید و با مرطوب کننده از خشک شدن ناخن‌ها و پوست دست جلوگیری کنید.



تعداد بازدید از این مطلب: 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








با راهنمایی هفتاد رنگ راز زیبایی خودتان را پیدا کنید! آرایشی و زیبایی، نقد و بررسی محصولات آرایشی بهداشتی، بروزترین مطالب برای انتخاب بهترین محصولات آرایشی بهداشتی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود